gud news & bad news come alternately...


mY LiFe iS hErE..

Friday, August 20, 2010


1) Ramadhan

bulan y paling best aku rse..bkn sbb ley diet..sbb bulan ni byk bnde aku x wat bulan len n aku wat bulan ni..diet??x seswai lgsg...sbb hari2 mkn nasi..n nasi lauk ayam..ble la nk jd kurus nye...
tp.....apart from that, aku rindu rumah sgt2 ble bulan ramadhan...
bulan ni la dpt mkn makanan y aku suka sgt2..bulan lain boleh je..tp nk cari susah..kalo bulan ramadhan ade bazaar..so, ckp je nk ape..confirm dpt..hahaha...
huhuhu..aku rindu air tebu..rindu popia basah...rindu nasi kerabu..rindu ayam percik..n plg rindu durian....

bulan ramadhan wat aku sedeyh..tp.......

2) new born

hari ni, akak aku baru je bersalin..ok..confirm ramai ckp "bile mase aku ada kakak?"
aku ade kakak sepupu y dh mcm akak aku sendiri..comel sgt baby tuh...n.....
name die AKIF ILMAN...wallaweyh..hero pujaan aku tuh..AKIF ZAMANI...
seb bek x same..tp y pntg AKIF la..comel sgt2...


comel kan???


tp......lahirnye die tanpa nenek..dulu nenek seronok sgt nk raya dgn cicit sulung die..tp, x sempat nenek nk tgk die..mesti sedeyh raya ni..

sape nk masak rendang ayam dgn maman, sape nk suruh semua org bakar lemang..sape nk order kuih bakar...hilang dah ke tradisi tu nanty? dan aku.....disini...seorang diri...mane lg bagus ye...dpt raya kat m'sia tp x mcm slalu @ raya sorg2 kat cni merasa bende baru? **confused**

3) rain n fever

aku mmg dh slalu sakit..dr dulu..or lebeh tepat dr, dr saat aku lahir je..hahaha..melampau..one of d reasons mak x bg aku fly sbb tu la..slalu sgt sakit...tp nk wat cmne..immunisation system x brape nk sempurna..pastu plak, aku ni allergy ubat ck8..mkn panadol bese pun ley bengkak mata..adoiyai..so, ble sakit kat cni, aku akn cube minimised kan pengambilan ubat..

skang ni musim hujan je..dgn jadual klas y berterabur around kampus,maka probability aku kne hujan sgtlah tggi..mggu ni je dh 2 hari x g lecs sbb sakit..ntahla..kalo pakai payung pun kne gak hujan tu..so, aku cam.......biar je la..dh hujan..

bile sakit,
aku nak kan ade org jage aku..mcm dlu2..mak wat bubur ikan bilis..ltak sayur byk2...best sgt..mak paksa mkn ubat..terutamanya ubat batuk...n aku akn keras kepalanye x mkn..
tp kat cni...x de sape nk paksa sume tu..kwn2 nk ckp lbey2 pun x brani..aku ni kan....hati batu...
hahaha

then aku realised...

"jaga diri baek2"

sbb kat cni..x de sape nk jaga aku..n aku x de sape2 nk aku suruh utk jaga aku..
aku bkn bdk kecik ag..
so, jagalah dri sndri..

p/s:: dialog hati & akal

hati:: kenapa ye aku sedeyh sgt hari ni?
akal:: sbb ko terlalu mengikut rasa..cube gunakan aku agar ko boleh mengawal rasa..
hati:: sesungguhnya aku ni cpt tersentuh dan ko slalunye lambat bertindak..
akal:: aku tahu..tp ko perlu tahu y ko sntiasa ada aku utk menimbang sesuatu tindakan..
hati & akal :: kita x kan sempurna kalau satu dari kita 'mati'...

~~sedeyh & gembira hari ni..tp aku taw, aku x sendiri..asza punya hati, akal n jiwa utk terus berdiri !!~~

No comments:

Post a Comment